METAMORFOSI

MetaMorfosi

About | Chi siamo

The Associazione Culturale MetaMorfosi was estabilished and began its activity in June 2009. Its aim is to promote Italian Art and Culture through the organization of major exhibitions and cultural events both in Italy and abroad.

Thanks to careful communication strategies, MetaMorfosi contributes to the enhancement of the artistic heritage of public and private bodies, museums and foundations.

For a country so rich in "cultural repositories" as Italy is, the artistic and architectural heritage, as well as library materials and archives can become a fertile ground for the economic and social development, as well as incentives to promote the territory and tourism.

Besides, trying to reach a wider audience represents an opportunity to raise awareness of the cultural heritage, paying particular attention to the younger generations.

MetaMorfosi oversees all aspects of the exhibition organization and promotion, facilitates the encounter between cultural institutions and supports the local authorities.

...

L’Associazione Culturale MetaMorfosi nasce e inizia la propria attività nel giugno del 2009, con l'obiettivo di promuovere l’Arte e la Cultura italiane attraverso l’organizzazione di grandi mostre ed eventi culturali sul territorio nazionale e all’estero.

Attraverso accurate strategie di comunicazione, MetaMorfosi contribuisce alla valorizzazione del patrimonio artistico in possesso di enti, musei e fondazioni.

Per un paese così ricco di “giacimenti culturali” come l’Italia, i beni artistici, architettonici, librari e archivistici possono diventare terreno fertile per lo sviluppo economico e sociale, e incentivo per la promozione del territorio e del turismo.

Cercare di raggiungere un pubblico sempre più ampio diventa, inoltre, indispensabile momento di trasmissione dell’eredità culturale, prestando particolare attenzione alle giovani generazioni.

MetaMorfosi cura ogni aspetto dell’organizzazione degli eventi espositivi e della loro promozione, favorisce l’incontro tra istituzioni culturali, supporta gli enti locali.

Company Profile

Company Profile in English